Gesprekskringen: kort en goed (Liefde?)

Event details

• 30 maart 2017
  • De Wipmolen (Prof. Krausstraat 71B)

Gesprekskringen: kort en goed
In wijkgemeente Immanuël worden elk seizoen een aantal korte, diepgravende gesprekskringen gehouden. Kort, van enkele avonden achter elkaar, zodat je niet een heel jaar lang een avond in je agenda moet reserveren. Diepgravend, omdat we vaak in kleine groepjes snel tot elkaar en tot de kern van het onderwerp komen. ‘Slimme zorgkernen’ noemen we ze daarom. Ook dit seizoen zijn er drie onderwerpen: een maatschappelijk, een missionair en een Bijbels-theologisch thema.

Geweld?
Onze wereld lijkt overspoeld te worden door geweld, oorlog en terreur. Wat moeten wij doen als maatschappij: ‘terugslaan’? En welk geluid moeten de kerken laten horen? Is niets doen een optie? Of anders gezegd: is pacifisme een christelijke optie? De bijeenkomsten zijn op donderdag 15, 22 en 29 september 2016 om 20.00 uur.

Zout?
Zijn wij als christenen daadwerkelijk het zout der aarde? Geven wij smaak aan onze samenleving? Wat wordt er eigenlijk bedoeld met die uitspraak en hoe kunnen we concreet voldoen aan deze opdracht van Jezus? De bijeenkomsten zijn op donderdag 19 en 26 januari 2017; tijdstip (middag of avond) wordt later vastgesteld.

Liefde?
Een enkele keer wordt er tijdens een bruiloft nog wel eens uit gepreekt, maar wie kent verder het Hooglied? Toch hoort dit soms bijna erotische liefdeslied tot de Bijbelboeken. Waarom en wat kunnen we ermee? Hierover denken we na met elkaar op drie bijeenkomsten op de donderdagen 16, 23 en 30 maart 2017; tijdstip (middag of avond) wordt later vastgesteld.

De gesprekskringen zijn altijd in De Wipmolen (Prof. Krausstraat 71B) en staan onder leiding van ds. David Knibbe. Ze worden ruimschoots van te voren aangekondigd in het Protestants Kerkblad (blz. 17-19).
Informatie: David Knibbe; 015-2852099; . david.m.knibbe@gmail.com