Zinnige maandagavond: Zin in Film

Event details

• 15 april 2019
  • 20:15 - 21:30
  • Protestantse Wijkgemeente Hof van Delft (Hofkerk), Cort van der Lindenstraat 1, 2613 WP Delft, Nederland

Van woensdag naar dinsdag
De zinnige woensdagavond verschuift dit jaar naar de dinsdag, maar ook op ander avonden en middagen zoeken we naar zin.

Zin in film en kunst
Op de Zinnige dinsdagavonden bieden we u de gelegenheid om het geloof te verdiepen a.d.h.v. een film of kunst. We bekijken films waar zin in zit, die ons uitdagen om met andere ogen naar de werkelijkheid en naar geloof te kijken.

We kijken naar kunstwerken. De taal van het beeld raakt ons soms op een ander niveau dan woorden kunnen zeggen. We bespreken, wat het bij ons naar boven roept over ons geloven, en delen dat met elkaar.

Bloemschikken en wandelen
Dit seizoen komen we elke maand bij elkaar. Naast kunst en film zijn er ook bloemschikavonden rond kerst en pasen, waarvan de opbrengst gaat naar een goed doel. We starten dit jaar met een wandeling.

Data in 2018-2019

dinsdag 11|9 Fotoworkshop De Buurt is een ander licht , start 19.00! uur
dinsdag 16|10 God bewijzen n.a.v. het gelijknamige boek van Stefan Paas en Rik Peels o.l.v. Fred van Helden
Moet je gek zijn om in God te geloven? Of op z’n minst naïef, onkritisch en zweverig? Hoewel moderne mensen hebben afgerekend met de illusie dat er een God bestaat, wil God maar niet dood. Buiten Europa groeit religieus geloof gestaag en zelfs in het seculiere Nederland zijn er mensen die zich tot het geloof bekeren. Natuurlijk kunnen we dat zien als een nieuw bewijs voor de onuitroeibare irrationaliteit van mensen, maar misschien is er meer aan de hand. Misschien is geloven in God niet zo dom als het lijkt.

dinsdag 13|11 Zin in Film , De film die we gaan bekijken wordt later bekend gemaakt
donderdag 13|12 Kerstbloemschikken
dinsdag 15|1 onderwerp nog onbekend
dinsdag 5|2 Humor in de bijbel o.l.v. Fred van Helden