Inspiration brengt mensen in beweging

Met Pinksteren , zondag 20 mei  werd in de Hofkerk voor het eerst The Inspiration uitgevoerd.  De Hofkerk was goed gevuld en er werden nog enkele stoelen aangeschoven.

Janine ter Maat als Maria Magdalena

In The Inspiration wordt het verhaal van Pinksteren verteld , afgewisseld met bekende popsongs   gespeeld door de band Online.  Janine ter Maat speelde de rol van Maria Magdalena, Johan Voerman was  Petrus, Maartje Duisterwinkel vertolkte de rol van Thomas en Jantineke Witte  en Wim Helder waren nog  twee andere vrienden vrienden van  Jezus.  Op de schermen werd hun rol weergegeven met plaatjes in een fraaie presentatie , waarin  kees Witte, Willem Annema en Arjan van der Sluys een groot aandeel  hadden.  Klik hier om de viering te beluisteren of  om de presentatie te bekijken

Jantineke Witte en Wim Helder als vissers, vrienden van Jezus

In het verhaal vertelden de spelers hoe zij geraakt waren en geïnspireerd door Jezus, over hun verwarring na de gebeurtenissen rond zijn gevangenname en dood,  én over wat de geruchten over over het lege graf en dat Jezus is opgestaan met hen deed. Elke speler liet een ander kant van het verhaal zien. Het zet  hen  eerst niet in beweging, maar als zij Jezus hebben gezien is er in hen een vonk van vuur, die hen steeds meer aanzet, tot zij het niet meer binnen kunnen houden en naar buiten gaan.

Johan Voerman, als Petrus voor de band Online

De  liederen gespeeld door Online geven het verhaal extra kleur en dimensie. Na   ‘Ik kan het niet alleen’ van De Dijk kregen ze spontaan applaus. De jongeren in de kerk   probeerden de hele kerk  in beweging te krijgen door bij de liedjes mee te  zwaaien en te klappen. En dat lukte.  Top! Bedankt jongens!

Toen de leerlingen baden om de  Gods  Geest mocht iedereen naar voren komen om een kaarsje aan te steken  als  gebed bij het bord met de duif, dat mooi gemaakt was door Hans Kaiser en  Tjeerd Hoekstra.

Als de leerlingen echt  in vuur en vlam staan, vragen zij zich af hoe het na hen is verdergegaan. En liepen ze de  zaal in om mensen te vragen waar zij warm van worden en waar bij hen het vuur brandt.

Christine Hoekstra had een speciale bloemschikking gemaakt

Vervolgens werden er filmpjes en teksten vertoond van mensen uit de gemeente, uit Delft en  heel Nederland  die vertelden waar zij Gods Geest actief bezig zien . Ook Burgemeester van Bijsterveldt had daarvoor een filmpje ingestuurd.

Playlist The Inspiration

Wil je de liedjes nog eens luisteren.   Hier onder is de Playlist met links naar de liedjes.

Kijk omhoog Nick & Simon
Ik mis je zo graag Claudia de Breij ft. Waylon
Ik kan het niet alleen De Dijk
Als het leven soms pijn doet