Lichtjes voor Delft op 4 november 2018

• Lichtjes voor Delft
  • 4 november 2018 vanaf 14.00u
  • Markt, bij de Nieuwe Kerk

Iedere Delftse inwoner is zondag 4 november van harte welkom op de Markt om een kaarsje aan te steken voor overleden geliefden. Burgemeester Marja van Bijsterveldt opent de bijeenkomst door buiten de eerste kaars te ontsteken.

Om 14.00 uur kan iedereen op de Markt bij de Nieuwe Kerk een kaars aansteken en naam of een gedachte op een groot doek schrijven. Deze bijeenkomst voorziet in een behoefte van veel Delftse inwoners. Als er een geliefde uit nabije kring is weggevallen, laat dit een leegte achter. Deze geliefde mag niet vergeten worden. Daar wil je even bij stil staan.

De Protestantse Gemeente Delft organiseert ‘Lichtjes voor Delft’ op de zondag na Allerzielen samen met diverse andere organisaties, waaronder het Stadsklooster Delft, interkerkelijk diaconaal centrum De Jessehof en Bruggen Bouwen Delft.

Om 14.30 uur start een korte viering in de Nieuwe Kerk rond het thema ‘Even stilstaan.’ Er is muziek, een overdenking, een tekst uit de bijbel, een gedicht en ruimte voor stilte en gebed.

Voor en na de dienst is er gelegenheid om koffie of thee te drinken en elkaar te ontmoeten.

www.facebook.com/pgdelft