Pionieren naar mogelijkheden in Harnaschpolder en Rijswijk Buiten

Op DINSDAG 25 september is er om 20.00u in de Hofkerk een verken bijeenkomst over  Pionieren in de Harnaschpolder en Rijswijk Buiten i.c.m. de middengroep.

Op deze avond is Jaap van der Giessen, startbegeleider voor pioniersplekken te gast. Hij zal ons  begeleiden in de zoektocht naar welke vorm van kerkelijke presentie het best past, bij ons en bij de de wijken .

Aanleiding
In de Harnaschpolder en Rijswijk Buiten wordt nog steeds gebouwd en wonen veel nieuwe mensen. In de wijken staat geen kerk.
We willen als kerk(en) kijken hoe we in deze wijken actief kunnen zijn ten dienste van de bewoners met hun verlangens (religieus of niet)

i.c.m. de middengroep
Omdat de leeftijd van veel bewoners uit deze wijken naar we schatten gelijk is aan de middengroep in de kerk, (30-ers en 40-ers) willen we kijken of hier een combinatie mogelijk is.

Wat willen we op deze avond bereiken?
Op deze avond willen graag

1. elkaar ontmoeten en contact maken
  2. een pioniersgroep vormen   (d.w.z. een groep die wil dromen de goedheid van God mag betekenen voor dezewijk en deze groep) en een naam bedenken voor ons pionierswerk
  3. onze   verlangens    over kerkelijke/religieuze present in de wijk concreet maken