Tieners van de Hofkerk maken de dienst uit

Afgelopen zondag maakten de tieners van de Hofkerk de dienst uit. Geheel in stijl van hun dienst begonnen we om 10 uur met koffie en wat lekkers, om vervolgens zo rond kwart over 10 daadwerkelijk met de dienst te beginnen. Het thema van de dienst was kwaliteiten. We lazen en zagen de bijbelverhalen aan de hand van zelfgemaakte dia’s. De verhalen van de barmhartige Samaritaan, het verloren schaap en de talenten kwamen voorbij. Vervolgens gingen we met elkaar in gesprek. Er werden groepjes van 4 gemaakt, waarin we het hadden over talenten. Wat voor kwaliteit denk je dat jij hebt en wat voor kwaliteit heeft de ander?

Tijdens de gesprekken was het flink rumoerig in de kerkzaal. Een teken dat iedereen druk met elkaar in gesprek was! Uiteindelijk heeft iedereen te horen gekregen van de ander wat voor kwaliteiten hij of zij heeft. Daarbij gaat het er niet om dat je er super goed in bent of altijd die eigenschap laat zien, maar dat je jouw talenten en kwaliteiten durft te gebruiken op de momenten dat ze nodig zijn. Zo hebben ook alle tieners meegeholpen aan de dienst. Allemaal hebben ze op hun eigen wijze hun kwaliteit laten zien om met elkaar deze dienst vorm te geven.

Als leiding van de groep zijn we enorm trots op ze en hebben ze het super gedaan!