Even Stilstaan bij het gemis van een dierbare

Lichtjes voor Delft, afgelopen zondagmiddag, was weer een mooi en waardevol moment, op een zonnige Markt. Zo’n 150 mensen hebben door een kaarsje te zetten op het hart en een naam of gedachte te schrijven op een van de twee schildersdoeken stil gestaan bij overleden dierbaren die ze missen . De burgemeester, Marja van Bijsterveldt, heeft het eerste kaarsje neergezet.

Veel mensen gingen daarna de Nieuwe Kerk binnen voor de korte dienst o.l.v. Fred van Helden. Mooi om zo als kerken en organisaties (o.a. Jessehof en Stadsklooster Delft) aan Delftenaren een plek te bieden om een stuk troost en verbondenheid te ervaren bij gemis en verdriet. We hoorden terug dat mensen het ook zo hebben ervaren.

Het weer werkte ook mee. En een pluim voor het ensemble van Krashna Musica (studentenorkest) dat buiten voor een mooie muzikale omlijsting zorgde en voor de muziekgroep die binnen liederen ten gehore bracht. Foto’s: Rob van Essen, Fred van Helden, en René Strengholt