Delftse Kerst: Maaltijd thuis bezorgd

Een maaltijd waarin je eten deelt en niemand wordt vergeten, een plek waar je thuis voelt is een bijbels beeld. Jezus at met veel mensen die buiten de boot vielen, leerde een grote groep om te delen, zodat er wonderbaarlijk genoeg nog over was en vertelde een gelijkenis van een feest, waar de mensen van straat worden geroepen om mee te doen. Zo is God tussen de mensen gekomen in het feest dat we met kerst vieren.

Wat zou het fijn zijn om de kerst samen te vieren met een groot familiediner en vrienden rond de tafel. Helaas lijken het er dit jaar niet in te zitten. Nu was voor mensen die alleen door het leven gaan, dit niet weggelegd. Daarom werden in verschillende kerken, (waaronder de Hofkerk), elk jaar een maaltijd georganiseerd voor mensen, die alleen gaan of niet alleen kerst willen vieren.

Maar we willen hen niet alleen laten. Kerken, studenten- en andere organisaties de handen in een geslagen om kerstmaaltijden te bereiden en te bezorgen.

Hoe gaat het in zijn werk?

Op 23|12 wordt er bij u een pakket bezorgd met daarin maaltijden, iets leuks om te doen en een boekje met informatie over kerkdiensten en informatie die u kan helpen om in contact te  komen. Denk aan wandelingen, luisterlijn, of telefooncirkel.

We hopen dat het contact een begin mag zijn van een langer contact.

Hoe kan ik me aanmelden?

Via de diaconieën bellen en verzamelen we adressen van mensen die voor dit pakket in aanmerking komen. In de weken voorafgaand kunt u ook een kaartje of telefoontje van de studentenvrijwilligersdienst krijgen.

• Wil u een pakket ontvangen, meldt u dan aan  bij gelovenindelft@gmail.com  of bel of mail René Strengholt 06 17008025, of Fred van Helden 0630221990
  • Deelnemers uit kerken worden persoonlijk benaderd vanuit eigen kerk. Een week voorafgaand is er contact door de de studenten (via een telefoontje of kaartje)
  • Bezorgdag is 23|12 ( Indien privacy het niet toelaat om adressen eten geven, worden de pakketten afgeleverd op een adres waar de maaltijden opgehaald kunnen worden
  • Wil jij helpen mensen te bellen? Laat het weten