Afrika zondag Swingt de pan uit

Met een spetterend optreden van de djembé’s en een heerlijke maaltijd was de Afrika zondag een succes. Tijdens de viering vertelde Heleen Kampherbeek uit het perspectief van een straatkind, hoe het is om bedelend te leven in Oeganda. En hoe geluk zij had dat de de kerken zich over haar hadden ontfermd, haar nieuwe kansen hadden geboden en weer in contact gebracht hadden gebracht met haar familie.

De kinderen van de Hofkerk leefde zich deze zondag ook in in de straatkinderen  en gingen iedere bezoeker langs om zijn of haar schoenen te poetsen. Aan het eind van de dag hadden ze 193,60 euro bij elkaar bespaard.

Terwijl in de (foyer) “Ontmoeting” de gehaakte tassen van plastic te koop waren, naast producten uit de wereldwinkel , gaf Meta de Vries in de kerkzaal een presentatie over de Mother Aïda foundation en de het project Nieuwe kansen voor straatkinderen in Oeganda, en oefende boven een groep op de Djembé’s. Zij gaven ter afsluiting een optreden, waarna we deelden van al de gerechten die gemeenteleden hadden klaargemaakt.

Bekijk hier een filmpje van de percussieworkshop