Bach Cantate Oude Kerk | 4 Juni

Bach Cantatevesper Oude Kerk 4 juni aanvang 19.00 uur

Es ist ein trotzig und versagt Ding (BWV 176) – Zo heet de cantate die in de vesper op zondagavond 4 juni om 19:00 uur in de Oude Kerk gezongen zal worden. Hiermee sluiten wij het seizoen af van de maandelijkse cantate-vespers in de Oude Kerk, een initiatief van de Raad van Kerken Delft. De lezing voor deze zondag Trinitatis gaat over het geheimzinnige gesprek (“Hoe kan een mens opnieuw geboren worden?”) tussen Jezus en Nicodemus. Het is een nachtelijk gesprek, een expliciete vermelding in het evangelie (Johannes 3: 1-15). Dit gegeven heeft uitleggers ook toen bezig gehouden. Men houdt het erop, dat Nicodemus niet openlijk – overdag dus – voor Jezus uit wilde komen. Vandaar de naam van deze cantate, naar Jeremia 17:9.

Zou de avond zich meer lenen voor zo’n diepzinnig gesprek? In ieder geval hoopt de commissie u weer te zien voor een prachtige cantate.

Het “Oude Kerk Bachkoor” bestaat uit enthousiaste zangers, begeleid door het “Oude Kerk Bachensemble” onder leiding van Mark Tempelaars. De solisten zijn professionals, die nog op het conservatorium zitten, of al afgestudeerd zijn.

Organist is Christo Lelie, en ds. Taco Smit van Evangelisch Lutherse Gemeente verzorgt de overdenking.

In september komen we terug met een nieuwe reeks aan  Cantatevespers.

• Oude Kerk, Delft
  • aanvang 19.00 uur
  • Toegang is gratis. Er zal een collecte worden gehouden die deze vieringen mede mogelijk maakt. Hartelijk welkom!

Download de flyer Cantatevespers Delft 2022-2023