Bach Cantatevesper Oude Kerk | 29 mei

In één van de mooiste kerken van Delft, de Oude Kerk, worden sinds 2000 vespers georganiseerd waarin de Cantates van Bach worden uitgevoerd.

In de cantatevesper van 29 mei brengt het Oude-Kerk Bachkoor o.l.v. Mark Tempelaars de cantate Sie werden euch in den Bann tun  (BWV 44). Een cantate die is geschreven naar aanleiding van een gedeelte uit de afscheidsrede van Jezus (Johannes 15: 26 – 16:4). Vlak voor Jezus’ Hemelvaart bereidt Hij Zijn discipelen voor op wat het betekent dat Hij naar de Vader zal gaan. Jezus is eerlijk over de tegenstand die ze zullen ervaren. En Hij doet een belofte: Hij laat hen en ons niet als wezen achter: Hij belooft de Pleitbezorger, de Geest van de Waarheid.

Het “Oude Kerk Bachkoor” bestaat uit enthousiaste zangers, begeleid door het  “Oude Kerk Bachensemble”. De solisten zijn professionals, die nog op het conservatorium zitten, of al afgestudeerd zijn. Barbara Lamain, predeikant van de protestantse gemeente ’t Woudt Den Hoorn verzorgt de overdenking. Toegang is gratis. In de vesper zal een collecte worden gehouden die deze vieringen mede mogelijk maakt.

Download hier de flyer met alle Cantatevespers 2021-2022

De volgende Bach cantatevesper is in de Oude Kerk op 26 Juni