Beleidsplan: Knippen in delen

Visieavond

Vrijdag 2 juni was de kerkenraad bij elkaar om het beleidsplan van de Hofkerk te bespreken. Voor de teambuilding was gekozen om dit te doen in het mooi gerenoveerde kerkelijk centrum achter de kerk in Schipluiden. We kregen een rondleiding en zagen hoe de gemeente van Schipluiden haar gebouw inzet voor kerk en buurt.

4  á  5 speerpunten

In het beleid van de Hofkerk staan 4 speerpunten centraal:

1.  Kerk in de buurt,
  2.  Kinderen, jeugd en jongeren,
  3.  Middengroepen,
  4. Eenzamen.
  5. Met de ontwikkelingen van de werkgroep Fair en Groen rond de aanschaf en plaatsing van zonnepanelen op het Hofkerk komt hier nog een extra speerpunt bij.

Met een paar mensen kan je een brug bouwen

Hoe we deze plannen vorm kunnen geven staat in werkplannen met bouwstenen. Op deze avond ging het erom om, om te kiezen welke bouwstenen eerst gebruikt moeten worden en welke erna.  Om prioriteiten te stellen, dus.  Dit vanuit de gedachte dat je met slechts een paar mensen en kathedraal of een brug kan bouwen, als je goed weet welke stappen je moet zetten.

Hoog op de agenda

Uit de besprekingen kwam dat hoog op de agenda komt te staan de dagelijkse organisatie  van het kerkgebouw en invulling van de kosterfuncties na de pensionering van de onze koster Peter Beuman, daarnaast heeft prioriteit het organiseren van diensten en activiteiten gericht op verbinding van ouders, middengroep en kinderen. De bouwstenen voor het organiseren van Kliederkerk, en een gezinsweekend en het contact leggen met gezinnen in nieuwe wijken en het vormen huiskamerontmoetingen worden erg belangrijk geacht.

Denkt en praat u ook mee?

In de komende maanden willen wij u als gemeente  ook graag betrekken in het neerleggen van bouwstenen en het bouwen aan een brug naar de toekomst

bekijk ook het fotoalbum  Visieavond 2017 Schipluiden