Bestel de 40dagentijdkalender

Op 6 maart begint de 40dagentijd, de tijd dat we toeleven naar Pasen. Er worden verschillende kalenders uitgegeven waardoor u op een bewuste manier kunt toeleven naar Pasen. Hieronder staan een aantal op een rij.

40-dagenkalender – PKN

In de veertigdagentijd leven we toe naar Pasen, feest van een nieuw begin. Jezus’ liefde leert ons dat we steeds weer een nieuwe start kunnen maken en Zijn liefde mogen delen met anderen. De veertigdagentijdkalender 2019  van de Protestantse kerk daagt u uit tot bezinning in de 40 dagen op weg naar Pasen. ´Een  nieuw begin´ is de rode draad door alle dagen. De kalender biedt tevens nieuwe vormen om invulling te geven aan de vastentijd, bijvoorbeeld door te vasten van snoep, sociale media of vlees.

Bestel Gratis de 40-dagenkalender

Nederlands Bijbel Genootschap

Met Johannes toeleven naar Pasen

Wie ben ik en hoe leef ik? Wat zegt Jezus over zichzelf en wat betekent dat voor mij? Wie in de veertigdagentijd bij zulke vragen wil stilstaan, kan het leesplan van het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG) volgen.

Deelnemers lezen vanaf 6 maart het hele Johannes-evangelie op weg naar Pasen. Het leesplan voor de veertigdagentijd is als boek verkrijgbaar. Dat kan aangevraagd worden via bijbelgenootschap.nl/veertigdagentijd.

Wie intekent op het digitale leesplan, krijgt vanaf Aswoensdag 40 dagen lang – behalve op zondag – elke morgen een e-mail met een toelichting op de bijbeltekst, een nadenkvraag en een opdracht. Aanmelden kan vanaf vandaag via debijbel.nl of in de app Mijn Bijbel.

Tear – 40 DAGEN INSPIRATIE!

De nieuwe veertigdagenkalender van Tear ligt voor je klaar. Met voor iedere dag in de veertigdagentijd een bijbelse overdenking, weetjes én tips over hoe je een eerlijke en bewuste leefstijl in de praktijk brengt. Alles om je te inspireren in de tijd voor Pasen. Bij de kalender zijn er veel gratis extra’s voor kerken en gezinnen!

Prijs € 3, 95 https://kalender.tear.nl/