Bezoek leerlingen CLD Hofkerk

Een bijzondere belevenis is het ieder jaar weer, als de leerlingen van de tweede klassen van het Christelijk Lyceum Delft de Hofkerk bezoeken. Voor een aantal van hen is het de eerste keer dat ze een kerk bezoeken. Anderen komen vaker, maar is het voor het eerst dat ze verwoorden waarom zij zelf, of hun ouders, naar de kerk gaan. De vragen die de leerlingen stellen, verrassen oms. Van: Waarom bent u dominee geworden? en: Wat betekent Ubuntu (ik ben er omdat jij er bent, wij zijn verbonden) op de ubuntukraam? tot: Mag ik een kaarsje aansteken bij het gedachtenisbord? Zichtbaar geëmotioneerd wordt vervolgens een kaarsje aangestoken voor oma, en wordt haar naam gezocht in het gedachtenisboek.

Inmiddels hebben zij ook de Rooms Katholieke Maria van Jessekerk bezocht, en volgend jaar gaan zij als derdejaars naar de synagoge en de moskee, waar zij ongetwijfeld ook veel van zullen leren.

Ook volgend jaar zijn de leerlingen van de tweede klassen weer van harte welkom bij ons in de Hofkerk!