Bloemschikken voor geiten in Oeganda

Doe mee met bloemschikken op 21 maart voor geiten in Oeganda.

Bloemschikworkshop op 21 maart

Doe mee met de bloemschikworkshop op 21 maart om 19.30 in De Hofkerk. Aanmelden bij : Albert de Vries  albert_en_meta@hotmail.com  of op de lijst in de kerk. De kosten zijn €15,00. Graag bakjes weer inleveren die u niet meer gebruikt vanaf nu in De Hofkerk.

Goed onderwijs geeft je kracht

De zomervakantie is net voorbij en het nieuwe schooljaar begonnen op de Mother Aïdaschool in Lira in Oeganda. Lydia Amongi heeft nieuwe leerkrachten gezocht om alle kinderen weer les te kunnen geven. 30 Nieuwe leerlingen zijn ingeschreven en vol trots en verwachting begint iedereen aan het nieuwe schooljaar. Met elk nieuw gezin wordt bij de inschrijving gesproken over het belang van elke dag op school komen en het betalen van het schoolgeld. Ouders weten dat elke gezin op deze school een geit heeft gekregen als spaarpot voor het schoolgeld en uniform. Met de geit wordt gefokt en zo groeit de spaarpot van het gezin. Op deze manier wordt onderwijs toegankelijker.

De visie van de school en de foundation is: “Zorgen voor kwalitatief , toegankelijk en betaalbaar onderwijs voor alle kinderen zodat ze onafhankelijk worden en in hun kracht komen”

En zo start het schooljaar.

Geiten, waka waka’s en tassen

Wij willen vanuit de Mother Aïda foundation, die inmiddels geregistreerd is, ook deze nieuwe gezinnen in dit schooljaar een geit geven. In maart kunnen we er al 10 uitgeven die inmiddels gedoneerd en betaald zijn. We sparen vervolgens verder voor nog ongeveer 20 geiten dit schooljaar.

Ook sparen we voor de andere doelstellingen die we dit jaar willen bereiken, zoals het ontwikkelen van de website, het verder ontwikkelen van het tassenproject voor de alleenstaande moeders en zonnepanelen en waka waka lampen voor de school. In 2017 zijn er 105 geiten uitgegeven, een geweldig resultaat.

Hoe kunt u meedoen?

Doneer een geit door €25,00 te storten op: NL63 RABO 0323 3851 84  De Vries Mother Aida onder vermelding van: geit Oeganda , uw naam en adres en de naam van de geit.

Een hartelijke groet, mede namens Lydia Amongi,

Meta de Vries