De cantorij doet mee in de liturgie als ondersteuning en aanvulling van de gemeentezang en als antwoord op de schriftlezing. Dat kan op allerlei manieren, zoals voorzang, wisselzang en meerstemmigheid, met een omlijsting van de psalm van de zondag (introïtus), een keervers, een nieuw lied of een gezongen gebed.
Ongeveer eenmaal per maand zingt de cantorij in de kerkdienst; rond de feestdagen is dit meestal iets vaker. De cantorij is een samenwerking met de Evangelisch Lutherse Gemeente. De gezamenlijke repetities zijn in de Evangelisch Lutherse Kerk aan het Noordeinde. Wim Loef is cantor van de cantorij.

Als u ook uw stem wilt laten klinken bij de cantorij, of meer informatie wilt, kunt u contact opnemen met Bram en Anneke van der Spek bramvdspek@casema.nl of gewoon langskomen bij een repetitie.