Collecte 31 mei Mothers Union

Op dit moment liggen alle echte activiteiten van de Mothers Union stil, dus ook de activiteiten die vanuit Kerk in Actie worden ondersteund. Nergens mogen mensen bij elkaar komen in groepen dus er kan geen training worden gegeven en vooral: je mag je niet verplaatsen als dat niet echt nodig is. Iedereen in het land is bezig met overleven. Omdat de inkomsten van dagelijkse informele arbeid zijn weggevallen komt er al snel honger om de hoek kijken. Gelukkig mogen lokale markten (onder strenge maatregelen van afstand houden) wel plaatsvinden, maar niet iedereen kan daarnaartoe of heeft geld.

Voor de korte termijn heeft Kerk in Actie de vrouwen van de medewerkers van de Mothers Union vooral gerustgesteld; een belangrijk deel van onze bijdrage is bedoeld voor vergoedingen voor de lokale medewerkers in het noorden van het land. Op die vergoedingen blijven ze natuurlijk recht houden, ook al kunnen ze tijdelijk niet werken. Daarmee voorkomen we tenminste dat de problemen nog groter worden dan ze al zijn.

Doneer aan Mothers Union

Zondag 31 mei is de collecte voor Mothers Union. De taakgroepen ZWO van de wijkgemeenten Hof van Delft Vierhoven en Immanuel geven aandacht aan dit project. Download folder >> Kwetsbare vrouwen en kinderen sterk maken.

U kunt uw gift overmaken naar de Diaconie Prot Gem Delft, IBAN NL37 RABO 0373 7366 06, o.v.v.  zondag 31 mei 2020 Mothers Union

Folder project Kwetsbare gezinnen - Oeganda mail