De geschiedenis van de Gereformeerde Kerk te Delft

Onlangs verscheen op de website, GereformeerdeKerken.info een historisch overzicht over de voormalige Gereformeerde Kerk te Delft.
In vier delen wordt gedetailleerd verteld over het ontstaan, en het reilen en zeilen van de Gereformeerde Kerk te Delft tot haar samengaan met de plaatselijke Hervormde Gemeente tot de Protestantse Gemeente Delft.

De eerste Delftse conventikelbezoekers kwamen bijeen in de woning van Jan van der Feijst aan de Binnenwatersloot.

In (een deel van) dit gebouw aan de Voldersgracht nr. 135, tegenover de Oude Manhuissteeg, kerkten de Afgescheidenen van 1858 tot 1882. Het stond op de plaats waar nu het Vermeer Centrum staat.
Het interieur van de Oosterkerk.

De Geerkerk c.q. Zuiderkerk na de renovatie (foto: ‘Delft naar die verborgen schat’).