Delft maken we samen – Stadsgesprek Nieuwe Kerk 15 november

Delft maken we samen – een stadsgesprek in de Nieuwe Kerk op woensdag 15 november

In het kader van de feestelijke heringebruikname van de Nieuwe Kerk vindt komende woensdagavond om 20.00 uur (inloop 19.30 u) een Stadsgesprek plaats over sociale samenhang met als thema ‘Delft maken we samen’.

Onze stad is een bonte mix van mensen van allerlei achtergronden en culturen. Hoe gaan we met elkaar om? Houden we elkaar op afstand of zoeken we de verbinding? Wat gaat goed en waar liggen de knelpunten?

Om 20.00 uur begint het Stadsgesprek met een openingsdebat tussen burgemeester Marja van Bijsterveldt en dominee Arnold Vroomans, een van de predikanten van de Nieuwe Kerk, over de betekenis van de kerk in onze stad.

In een interview met Delftopzondag vertelt Arnold Vroomans:  ‘Dat gesprek over sociale cohesie wil ik graag met Delftenaren voeren’

Foto Delft op Zondag

Na deze aftrap geeft Ria Pool Meeuwsen (platform Bruggen Bouwen en Delftse Buur) een lezing over sociale samenhang als opmaat voor een publiek gesprek waar iedereen aan mee mag doen.

Rond 21.30 uur zal het gesprek worden afgesloten met een column van Stadsfilosoof Hubertus Bahorie.

Na afloop is er tot 22.30 uur gelegenheid informeel door te praten onder het genot van een hapje en een drankje.