Doopdienst 28 november

Zondag is er een viering in de Hofkerk.

U kunt bij deze viering aanwezig zijn.

Kijk hier voor regels in de Hofkerk

GA NAAR DE LITURGIE VAN DEZE DIENST

GA NAAR KERKOMROEP VAN DEZE DIENST  Audio beluisteren via de Kerkomroep (Delft Hofkerk)

GA NAAR YOUTUBE LIVE STREAM VAN DEZE DIENST beeld en audio

GA NAAR MATERIAAL VOOR DE KINDEREN

Wacht eens…

Zondag 28 november
Bijbellezing: Lucas 1:5-25
Voorganger: ds. Caroline der Nederlanden

Zacharias en Elisabeth zijn al op leeftijd. Lang hebben ze gewacht,  gehoopt een kind te krijgen, maar het gebeurde niet. Langzaam vervloog de hoop. Maar toen ze het niet meer verwachtte gebeurde het toch. Op een bijzondere manier. Zacharias krijgt bezoek van een engel. De engel vertelt dat Elisabeth zwanger zal worden en een kind zal krijgen. Ook zijn naam en zijn levenstaak worden al onthuld. Johannes zal hij heten, en hij zal de voorloper zijn van de Messias. Zacharias is/wordt met stomheid geslagen. Letterlijk.

Wachten kan op verschillende manieren. Je kunt gaan zitten met de handen in de schoot. Maar wachten kan ook vol van verwachting zijn. Je ziet uit naar en verheugt je op wat er komen gaat, en vol verwachting bereid je je voor op wat komen gaat. Dat laatste gebeurt in advent. We zien vooruit naar de geboorte van een ander kind, Jezus. En werken toe naar zijn komst in ons midden. Hoe vullen wij die tijd van wachten in?

Doop Quinten

In de viering van 28 november staat nog een kind centraal.

Blij en dankbaar zijn we dat de ouders van Quinten, Cor en Silvia van Dijk Alonso, hebben aangegeven, dat ze hem willen laten dopen. Daarmee verbinden we zijn naam met de naam van God, en bevestigen we dat Quinten een kind van God is.