Doorlopende kerkdienst in Bethelkerk beëindigd

De Protestantse Kerk Den Haag beëindigde woensdag 30 januari de doorlopende kerkdienst die sinds 26 oktober is gehouden in buurt-en-kerkhuis Bethel. Het politieke akkoord dat dinsdag werd gesloten biedt de Armeense familie Tamrazyan veilig toekomstperspectief in Nederland.

Doel van het kerkasiel was om de uitgeprocedeerde familie veiligheid te bieden en tot een oplossing te komen voor gezinnen in vergelijkbare situaties. Nu ruim 600 gewortelde kinderen en hun ouders in Nederland kunnen blijven, is het beoogde resultaat bereikt. Voorzitter Algemene Kerkenraad Protestantse Kerk Den Haag, Theo Hettema: “We zijn ontzettend dankbaar met een veilige toekomst voor honderden vluchtelingengezinnen in Nederland. Maandenlang hebben wij de hoop hooggehouden en nu krijgt die hoop concreet gestalte. We zijn diep onder de indruk van alle voorgangers, vrijwilligers en anderen die aan dit kerkasiel hebben meegewerkt.”

Ds. René de Reuver, scriba van de Protestantse Kerk in Nederland: “De bijbelse oproep om God lief te hebben boven alles en de naaste als jezelf blijft voor de Protestantse Kerk de richtlijn in haar standpunt voor een humane oplossing voor het vluchtelingenvraagstuk.”

bron: https://betheldenhaag.nl/