€ 17.106,01 voor ‘Karamoja-project’

Samen met de Vierhovenkerk zijn we als Hofkerk 2 jaar opgetrokken met het project om straatkinderen in Oeganda nieuwe kansen te bieden. Heleen Kampherbeek overhandigde in de viering van 19 januari Gonda de Haan van Kerkinactie een cheque van  € 17.106,01, die bij elkaar is gebracht met bloemschikken, stadswandeling,een schoenen-poetsactie, een maaltijd, excursie naar het stadsklooster, en met de bazar in de Vierhovenkerk.

Met dit geld worden kinderen die uit het de streek Karamoja naar de hoofdstad Kamapala trekken opgevangen, krijgen ze een medische check, veiligheid en onderwijs en wordt gekeken hoe ze hun toekomst verder kunnen opbouwen. Vaak is dat door terug te gaan naar Karamoja. Partners van KerkinActie zoeken familie op waar ze thuis kunnen zijn en begeleiden hen.

Lees meer over  ZWO project – Nieuwe kansen straatkinderen Oeganda

Bekijk ook het fotoalbum 19 januari 2020 wisseling van ambtsdragers en ZWO-project met foto’s van Arjan van der Sluys