Een lichtje voor jou – Lichtjes voor Delft

Lichtjes voor Delft op 3 november 2019

Iedere Delftse inwoner is zondag 3 november van harte welkom op de Markt om een kaarsje aan te steken om overleden geliefden te gedenken.

Om 14.00 uur kan iedereen op de Markt bij de Nieuwe Kerk een kaars aansteken en een naam of gedachte op een groot doek schrijven. Deze bijeenkomst voorziet in een behoefte van veel Delftse inwoners. Als er een geliefde uit nabije kring is weggevallen, laat dit een leegte achter. Deze geliefde mag niet vergeten worden. Daar wil je even bij stil staan. De eerste kaars zal worden aangestoken door Huib van Walsum.

Om 14.30 uur start een korte dienst in de Nieuwe Kerk rond het thema ‘Een lichtje voor jou.’ Er is muziek, een overdenking, een tekst uit de bijbel, een gedicht en ruimte voor stilte en gebed.

Voor en na de dienst is er gelegenheid om koffie of thee te drinken en elkaar te ontmoeten.

‘Lichtjes voor Delft’ wordt ondersteund door de Protestantse gemeente Delft, Stadsklooster Delft, interkerkelijk diaconaal centrum Jessehof, de Raad van Kerken Delft, de Evangelisch Lutherse Gemeente en Hospice & Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg Delft.

Flyer Lichtjes voor Delft 2019