Fair & Groen moet je doen…op het internet

De Hofkerk staat volop achter Fair & Groen. Eerlijke handel en eerlijke prijzen omdat wij onze medemens moeten liefhebben, ook als die wat verder weg woont. Groen denken en handelen omdat we Gods schepping in bruikleen hebben van onze kinderen. In deze coronatijd is het niet zo makkelijk om Fair & Groen in het kerkgebouw onder de aandacht te brengen. Daarom willen wij u inspireren met thema’s die u thuis kunt toepassen.

Nogmaals bucketlist

Vorig jaar presenteerde de commissie Fair & Groen de duurzame bucketlist. U kunt  de Duurzame Bucketlist  nog steeds downloaden van de website van Micha Nederland onder het kopje duurzaam.  Er hangt ook een exemplaar in de Ontmoeting. De bucketlist geeft heel veel aandachtspunten op te pakken. Een bucketlist heeft als gevaar dat u dingen nog even kunt uitstellen tot het beter uitkomt. De komende maanden willen wij willen u helpen met tips die u meteen kunt toepassen. Lees >> Duurzame bucketlist

Tip2, van de maand november: CO2 uitstoot via computer kliks tegengaan

Internet is voor veel mensen een toegang tot de wereld. Vooral om te zoeken wordt door bijna iedereen Google gebruikt. Dat bedrijf doet best veel aan vergroening, maar het kan veel beter. Onze tip: Zoek met Ecosia. Met als leuze: ‘Jij doorzoekt het internet, wij planten bomen’.

Ecosia is precies als elke andere zoekmachine. Maar er is één groot verschil: Ze gebruiken ruim de helft van hun winst om bomen te planten. Ze planten bomen op de plekken waar ze het hardst nodig zijn. Die bomen komen mensen, het milieu en lokale economieën ten goede. Tot nu toe al bijna 114 miljoen stuks! Dat gebeurt via als WNF, etc

Op de smartphone of de tablet kun je eenvoudig Ecosia als zelfstandige zoekmachine app neerzetten. Op de PC kan het als voorkeurszoeksmachine ingesteld worden in Safari en Firefox. Bij Chrome kan dat nog niet. Wel kun je zoeken met ecosia als zoekterm.

Wij wensen u veel succes met het in de praktijk brengen van de tips, commissie Fair & Groen