“Feest op plein van Foreest” – verslag

Kerk in de buurt

Kerk in buurt zijn is meeleven met er gaande is in de wijk,
kerk zijn in de buurt aansluiten bij waar verbindingen in de wijk worden gelegd.

Verbinding in de wijk

Vrijdag was er een gezellige drukte op het van Foreestplein.  Iedereen was met elkaar in gesprek. En er werden contacten gelegd. Voor de bouw en vernieuwing van de buurt is er vertrouwen nodig. En daar werd  op een speelse en ongedwongen manier aan gewerkt.

In DOEL werkt muziek gemaakt, zijn er maaltijden en zijn er creatieve workshops. Doel is open om gewoon een keer te bezoeken

DOEL  aan de van Adrichemstraat hield haar open dag.
Sportcoaches zorgden ervoor dat er telkens beweging was. Er werd gevoetbald en gebasketbald.
De jongeren die voor de fysio  ‘hangen’ kwamen in gesprek over wat zij willen.
en kinderen hielpen mee  om de skateheuvels schoon te krijgen en met stoepkrijt mooi te versieren.

De sfeer die eruit sprak was. ‘Leuk dat er zoiets georganiseerd wordt.’  ‘Dit zou vaker moeten gebeuren.’

Interviews

Tijdens het feest op het Van Foreestplein hebben een paar wijkbewoners interviews afgenomen met de aanwezigen. Inzet daarbij was om te vragen hoe de bezoekers, vaak bewoners van de wijk, tegen de Kuyperwijk aankijken en wat ze graag zouden zien veranderen. Daaruit proberen we te distilleren wat de volgende activiteiten zouden kunnen zijn.

Lees de interviews op  www.kijkopdevoordijk.nl

Rick, leerling van de Mozaïekschool, had ideeën voor het verbeteren van het Van Foreestplein. Zodat er meer mensen kunnen sporten.

Een mooi begin

Het feest is een mooi begin van een vernieuwing in de buurt. Een mooi begin ook van hoe samenwerking kan zijn tussen winkeliers, buurtverbinders, organisaties  en  buurtbewoners.

… vraagt om een vervolg

Dit vraagt om een vervolg.  In september willen we hier graag  verder gaan bijv. met een braderie .    Het plein méér en duurzaam aankleden met het verven van de skateheuvels en met plantenbakken  en met sport en spel.

Daarbij hebben we jou nodig

Maar we willen geen plannen droppen voor de buurt. We willen dat de buurt en buurtbewoners zelf aan de bal blijven.  Dus vragen we de buurtbewoners om zich aan te melden, met hun ideeën, met hun talenten en wat zij zouden willen doen, of aan mee willen werken.

Dus geeft een antwoord op de vragen

• Ik droom van een buurt , …. ( bijvoorbeeld  waar men elkaar kent,  of waar … georganiseerd wordt, of….)
  • Ik ben goed in ….. ( bijvooorbeeeld, helpen.  óf ik zit vol ideeën, of in contacten leggen, of  in organiseren, of……)
  • Ik wil mee merken aan