Gastheren/-vrouwen gezocht inloop Nieuwe Kerk tijdens

Gastheren/-vrouwen gezocht voor inloop in de Nieuwe Kerk tijdens de lockdown

Nu de Nieuwe Kerk als museum dicht is, bieden we op drie middagen wel de mogelijkheid om binnen te lopen voor een moment van bezinning of een gesprek (met een kop koffie/thee). Deze inloop blijkt vooral in een behoefte te voorzien voor een aantal mensen die anders in de Jessehof komen. We zijn dankbaar dat we op deze manier in deze karige tijd een luisterend oor en ontmoeting kunnen bieden. Natuurlijk op veilige afstand van elkaar en met respect voor de coronamaatregelen. Nu de Jessehof in de komende weken nog maar beperkt opengaat en de lockdown verlengd lijkt te worden, zoeken we voor de komende weken nog een paar gastvrouwen en –heren die op maandag-, dinsdag-, of woensdagmiddag van 12.00 – 15.00 (of een deel van die tijd) in de Nieuwe Kerk beschikbaar willen zijn voor gesprek, het schenken van koffie en thee en (in afwisseling) voor het opvangen van mensen bij de ingang. Er is al een groep vrijwilligers die hieraan meedoet, maar er zijn ook nog een aantal gaten in het rooster. Er zijn elk moment drie vrijwilligers aanwezig. Naar verwachting zetten we deze vorm van inloop in elk geval nog in januari voort.

Wil je meedoen of heb je vragen, mail of bel dan naar René Strengholt, stadspastor@pgdelft.nl, tel. 06-17008025.