Gemeenteavond over samenwerking en uitdagingen 12 okt.

De kerkenraad van de Hofkerk nodigt u van harte uit voor een gemeenteavond op dinsdag 12 oktober van 20-22.00u.

Uitdagingen

Als Hofkerk staan we voor een aantal grote uitdagingen: Hoe kunnen we de vieringen zo aansprekend maken dat m.n. de middengroep en de jongeren zich er thuis voelen? Hoe kunnen we hen ruimte geven om te experimenteren om deze kerk een thuis te maken voor hen en hun kinderen? Daarnaast willen we kerk zijn, die met de handen gevouwen en open betrokken is op de buurt en die mensen die ontworteld en zoekend zijn in het oog houdt en in hart sluit.

Samenwerken

Om zo’n kerk te zijn hebben we mensen nodig die de een warm hart toe dragen, en meer dan dat, hun schouders er onder zetten. Om deze droom na te jagen hebben we uw hulp nodig  en ook die van andere kerken.

Informeren en horen

Op de gemeenteavond willen we u informeren en officieel ‘horen’ over de samenwerkingsplannen met HI4 (Hofkerk, Immanuël en Vierhoven) en de samenwerking met Lutherse gemeente.

Lees >>hier<< een toelichting bij de gemeenteavond
met een samenvatting van de presentatie

Even bijpraten

Sinds die online-gemeenteavond in het voorjaar  is er heel wat gebeurd. Vanuit verschillende groepen groeit het contact met de andere wijkgemeenten, om te zien waar wij elkaar kunnen versterken en inspireren. Een volgende stap wordt om de samenwerking ook formeel vorm te geven. Bestuurlijk samengaan, met als uitgangspunt dat in elke wijk een vierplek blijft voor de zondagse erediensten en eigen wijkactiviteiten. Hierover wil de kerkenraad de gemeente horen. Hoe ziet u de samenwerking, wat wilt u in de eigen wijk behouden, welke opmerkingen wilt u meegeven voor de besluitvorming?

Het horen van de gemeente gebeurt in elk van de drie wijken. Bij ons is dat op dinsdagavond 12 oktober, vanaf 20 uur in de Hofkerk. Graag zien we u daar!

Namens de kerkenraad, Anneke Helder (voorzitter)

De gemeenteavond zal ook via de Youtube livestream te volgen zijn. Ook online kunt u vragen insturen, of vooraf via scribahofkerk@gmail.com