‘God bewijzen’  op Zinnige dinsdagavond 16|10

Moet je gek zijn om in God te geloven? Of op z’n minst naïef, onkritisch en zweverig? Hoewel moderne mensen hebben afgerekend met de illusie dat er een God bestaat, wil God maar niet dood. Buiten Europa groeit religieus geloof gestaag en zelfs in het seculiere Nederland zijn er mensen die zich tot het geloof bekeren. Natuurlijk kunnen we dat zien als een nieuw bewijs voor de onuitroeibare irrationaliteit van mensen, maar misschien is er meer aan de hand. Misschien is geloven in God niet zo dom als het lijkt.

Op de zinnige dinsdag willen we n.a.v. het boek God bewijzen van Stefan Paas  en Rik Peels onze bril die zo verwetenschappelijkt is, eens even schoonpoetsen .  En willen we een redelijk gesprek  aangaan over het bestaan van God. Ds. Fred van Helden leidt deze avond.

Verder praten

Dinsdag 16|10  Zinnige dinsdagavond 20.00u Hofkerk

Op 18 oktober bij het studiehuis in de Vierhovenkerk is er de mogelijkheid om er dieper op in te gaan.

Ook op 7 november 20u in de Hofkerk  in de Kring Groeien in geloven zal aandacht geschonken worden aan dit boek