Goede vrijdag met Delft Blue en Via Crucis

Op Goede Vrijdag 19 april volgen we Jezus op zijn weg naar het kruis. Met beeld en met woord en met muziek van Frans Listz Via Crucis in het Latijn. In de kunst zijn hier beelden, vaak schilderijen, van gemaakt, aan de hand waarvan deze gang van Jezus naar het kruis verbeeld wordt. Deze worden kruiswegstaties genoemd. Maar er is ook muziek gecomponeerd bij deze kruisweg. O.a. van Frans Liszt. Delft Blue studeert momenteel deze Via Crucis in.

In de viering van Goede Vrijdag op 18 april in de Hofkerk zal Delft Blue daar delen van laten horen.

Op 5 april voert Kamerkoor Delft Blue in de Oude kerk in Delft de Via Crucis op.  Eerder op die dag is in de  Oude Kerk ook de expositie “Herrezen” geopend met teruggevonden staties uit de oude, inmiddels gesloopte, Sint Hippolytuskerk, gemaakt door Herman Veldhuis aangevuld kruiswegstaties van Willem Hesseling en keramiek sculpturen van Ria van Oosten.

Lees meer Delft viert restauratie monumentale kruiswegstaties met passieconcert Liszt

Klik hier om de liturgie voor goede vrijdag te downloaden