Groot succes bij ‘kersteditie’ van inzameling voedselbank Delft

Op woensdag 16 december organiseerde de Hofkerk in Delft een speciale inzamelactie voor voedselbank Delft rond de kerstdagen. Nog geen anderhalf uur na opening waren er al 30 volle kratten verzameld. ‘’Het liep storm,’’ zegt organisator Cees van der Sluys.

Het was weer een geweldige middag volgens Van der Sluys, die samen met Arjan en Mirella de mensen en hun giften ontving. ‘’Bij de eerdere inzamelactie vorige maand waren we al verrast toen we 27 volle kratten in totaal hadden verzameld. Nu waren al helemaal verbaasd, omdat het 53 kratten werden en we ook nog 284 euro aan geld hebben binnengekregen.’’

Foto Omroep Delft

Kerstversiering

De Hofkerk organiseert wel vaker inzamelacties voor de voedselbank Delft, maar vroeg mensen dit keer op om ook eten en drinken mee te nemen dat bij de kerst hoort. Aan die oproep werd gehoor gegeven. Er kwam volgens Van der Sluys heel veel feestbrood, kerststaven en ragout binnen. Daarnaast werden er ook kratten bijgezet voor kaarsen, kerstversiering en spelletjes en kwam een meisje nog een kleurplaat brengen. Opvallend waren verder nog de vele aardappelen die dit keer werden ingezameld., Er stonden meerdere kratten die alleen maar daarmee waren gevuld.

”Ik wil iedereen die langs is geweest -mede namens de diaconie van de Hofkerk en de medewerkers van de voedselbank- heel hartelijk bedanken voor het resultaat,’’ aldus Van der Sluys. ‘’Ook wens ik iedereen een hele fijne kerstdagen en een goed 2020 toe.’’

Tekst www.omroepdelft.nl die deze actie mede ondersteunt

Foto Omroep Delft