Hemelvaart Kerkdienst 21 mei (via kerkomroep)

Deze dienst wordt uitgezonden vanuit de Lutherse kerk aan het Noordeinde

Rechtstreekse link  GA NAAR KERKOMROEP van deze dienst

• Heeft u op zondagochtend moeite om de site van Kerkomroep te bereiken? Luister dan op een ander moment, als het minder druk is.

Opmerking: Kerkomroep werkt niet goed samen met Google Chrome. U kunt beter een andere internetbrowser gebruiken, zoals Mozilla Firefox of Microsoft Edge.

GA NAAR DE LITURGIE van deze dienst

SCHERMVERSIE

PRINTVERSIE

GA NAAR MATERIAAL VOOR DE KINDEREN

Livestream met beeld:

GA NAAR LIVE STREAM van deze dienst

Hemelvaart-2020-2

Hemelvaart
Donderdag 21 mei vanuit Lutherse Kerk aan het Noordeinde
Bijbellezing: Marcus 16: 14-20
Voorgangers: Ds. Fred van Helden en Cees Muusse
De digitale hemelvaartsdienst komt uit de Lutherse kerk..Het is een gezamenlijke dienst van de wijkgemeenten Hof van Delft, Immanuël en Vierhoven en de Evangelisch Lutherse Gemeente.

Wie Hemelvaart wil vieren heeft verbeeldingskracht nodig. En vaak lezen we te letterlijk, alsof het om een journaal verslag gaat. Hemelvaart gaat niet over de verhuizing van Jezus naar een ‘hogere etage’ in een gebouw, waar we hem niet kunnen zien. Als dat zo was zouden we in verdriet naar Jezus voetstappen staren, of in verwachting naar de wolken. Maar Hemelvaart vertelt ons iets over een andere dimensie.
Het is te vergelijken met een toneelstuk. God is de regisseur en besluit zelf (in Jezus) mee te spelen in onze tijd en ruimte. Door nu op te stijgen naar de hemel is Jezus niet naar een ander deel van het decor verhuisd. Nee, hij staat erboven. Hij is niet meer aan één plek en ruimte gebonden, maar hij kan overal zijn. En toch met ons allen verbonden. Door ons als spelers mag zijn aanwezigheid doorstralen.
In corona tijd lijken wij ook steeds meer afstand van elkaar te moeten nemen en toch leren we dat hoewel we verder van elkaar afstaan, we misschien dichterbij elkaar zijn dan ooit.