Herinneringen aan de Sionskerk

Na het lezen van de herinneringen van Annelies Peterse en Sonja Nowee, kwam het verleden ook bij mij weer helemaal boven drijven. Wij waren van huis uit Hervormd en hoorden bij de Sionskerk.

Ik heb hele fijne herinneringen aan het kinderkoor. Op zaterdagmiddag oefenden we in het zaaltje boven in de kerk. Daarna gingen we op de fiets  naar de Buitenwatersloot naar het huis van Tante Bep voor blokfluitles.

Bij doopdiensten begeleidden we de mensen, die de dopelingen naar hun ouders bij het doopvont mochten brengen, terwijl we lopend zongen; ‘Wij staan geschreven in Zijn Hand’ en ‘Laat de kind’ren tot mij komen.’ Je mocht niet te snel lopen, maar ook niet te langzaam. Alles werd geoefend.

Regelmatig zongen we in de kerk vanaf het balkon, gedirigeerd door Tante Bep bij het orgle tegenover het balkon en in toom gehouden door Sonja (Nowee) Een gemoedelijke fijne tijd om aan terug te denken. Al zekerk 50 jaar gelden, Onvoorstelbaar! Met kerst en Pasen waren er vaak ook bijzondere diensten.
Het is een leuke tijd geweest, waar ik met veel plezier aan terugdenk.

Marian de Haan-Kloos