Heropening Kledingbank ‘De Buurvrouw’ in Ternatestraat

Burgemeester Marja van Bijsterveldt opent zaterdag 14 april om 14.00 uur   de   nieuwe locatie van   kledingbank ‘De Buurvrouw‘ aan   de  Ternatestraat    in   Delft.

,,Het pand in de Ternatestraat heeft een grotere oppervlakte dan de huidige locatie. Dit, in combinatie met de toenemende doelgroep, leidt tot extra aanschaf van stellingen, kledingrekken en overige meubilair”, legt bestuurslid André Vos uit in het AD

Hoewel de economische crisis achter ons ligt wordt er nog steeds een groot beroep gedaan op de kledingbank.  “Mensen die onder het bestaansminimum leven mogen in de kledingbank  4 gratis kledingstukken per maand  uitzoeken ”  legt  Frans van der Valk, voorzitter van het bestuur  uit ion de uitzending van Kerk in Delft Radio  zaterdag tussen 1 2 en 13u op StadsradioDelft.

De mogelijkheden voor de stichting om zelf inkomsten te realiseren, zijn gering. Vos: ,,Dat komt omdat we gratis kleding aan de doelgroep verstrekken. We houden daarom maandelijks een  Vintage-markt, waarbij andere mensen tegen betaling tweedehands kleding kunnen kopen.”

Frans van der Valk  vertelt dat mensen  kleding kunnen brengen.  Er is nu behoefte aan kinder zomerjassen en dameskleding. Ook schoenen en tasjes kunnen gebracht worden.

De exploitatiekosten van De Buurvrouw worden opgehoest door de gemeente, Fonds 1818, Interkerkelijk Diaconaal Beraad, Albert Heijn, Rabobank Zuid-Holland Midden en Stichting voor Hulp aan Delftse Jongeren.