HI4 Nieuws #8

Startdienst HI4

Zondag 16 april zal de samenwerkingsovereenkomst getekend worden in een feestelijke viering in de Vierhovenkerk.

54 boodschappenpakketten voor Voedselbank

Er is goed gespaard bij de PLUS actie voor boodschappenpakketten. Een recordopbrengst. Dinsdagmiddag  7 maart mocht Cees van der Sluys de 54 boodschappenpakketen overhandigen aan Bert Bos vice-voorzitter van de voedselbank.
“Hij was zeer verbaasd over de aantal en wil iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt bedanken. In ons gesprek gaf Bert aan dat op de voedselbank dit moment het erg moeilijk heeft, omdat er meer cliënten zich hebben aan gemeld en de aanvoer stagneert omdat de supermarkten door de gestegen prijzen minder aan de voedselbank geven.

Cees van de Sluys kondigt aan dat we toch al van plan waren om een actie te houden. Deze inzameling is op zaterdag 1 april  (geen grap) bij de Hofkerk van 10.00 – 16.00 uur.

HI4 kerkenraad is op zoek naar een voorzitter

De ondertekening van de samenwerking staat al gepland op 16 april, maar de nieuwe kerkenraad is nog op zoek naar een een voorzitter, De voorzitter van de afzonderlijk wijken en gevraagde kandidaten willen nog niet de voorzittershamer overnemen. Suggesties voor kandidaten, ( dat mag je ook zelf zijn) zijn van harte welkom.

Verder werd in deze een na laatste zgn. synchrone HI4 vergaderingen aandacht gegeven voor kaders voor het ‘preekrooster” van 2024. Na het emeritaat van ds. David Knibbe aan het eind van dit jaar, zullen de opengevallen plekken ingevuld moeten worden. Dit is een lastige klus. Gelukkig blijkt uit de enquête dat de HI4-winterdiensten goed bevallen.

Wat anders wordt als er één gemeenschappelijke kerkenraad (GWK) is, is dat de de verschillende groepen in de wijk zich met vragen en plannen moeten richten tot deze GWK (en niet meer naar hun wijkkerkenraad). Binnen de  GWK is er per aandacht veld een aanspreekpunt , een zgn. portefeuillehouder, bij wie je kan aankloppen. Op 30 maart gaan we met de kerkenraad in kaart brengen wie voor welk aandachtveld portefeuillehouder wordt en met wie hij/zij contact heeft.

Kringen en cursussen

In de HI4 gemeentes en De Lutherse gemeente zijn er van januari t/m juli weer kringen en cursussen waar u aan kan mee doen. Lees meer of vraag info bij een van de predikanten of bij uw scriba

In de komende weken:

• 11 maart 9.00u  NLdoet | HOFKERK Insectenhotel maken
  • 11 maart 9.00u | Hofkerk opfrisdag
  • 14 maart 20.00u Groen Reizen en Theologie |HOFKERK
  • 14 maart 20.00u Gespreksavond over verzoening | VIERHOVENKERK
  • 15 maart 20.00u Westenwind 2 |Plevierhof 15
  • 20 maart 19.30u Open Catechisatie |WIPMOLEN
  • 21 maart 20.00u Benedictuskring | LUTHERSE KERK
  • 22 maart 17.30u Warme Maaltijd |HOFKERK
  • 23 maart 20.00u Thema-avond Samen kerk zijn in Delft| VIERHOVENKERK
  • 23 maart 20.00u Samen Groen Doen- Thuis| Parkzoom
  • 24 maart 20.00u Bruisavond over opvoeding en geloof| VIERHOVENKERK
  • 26 maart 12.00u Lunchcafé |WIPMOLEN

wekelijks

• Maandag 19.45u Cantorij | VIERHOVENKERK
  • Dinsdag 10.00u Open Ochtend |HOFKERK
  • Dinsdag 14.00u Wandelen |HOFKERK
  • woensdag 20.00u Cantorij ELG-HvD | LUTHERSE KERK
  • Donderdag 12.30u Open kerk | LUTHERSE KERK
  • Donder 14.00u 55+ Club |HOFKERK ( om de week)
  • Donder 13.30u Kaartgroep |HOFKERK ( om de week)
  • Vrijdag 10.30u Wandelen |HOFKERK
  • Zaterdag 12.00u Kerk in Delft radio – 106.3 FM

Download de HI4 app

Download de HI4-app en blijf op de hoogte van wat er in de HI4-gemeente gebeurt, gewoon op je mobiel of smartphone

HI4 Tienerkerkdienst en KinderPaaswake

• Zondag 16 maart maken de Tieners de dienst uit in een HI4 winterviering in de Hofkerk.
  • Op 8 april is er Kinder Paaswake in de Vierhovenkerk. De kinderen zijn vanaf 17.30u  welkom in de kerk..
    De Kinderpaaswake-viering is van 19.00-19.30 uur., waar ook papa’s en mama’s en andere gemeenteleden welkom zijn. De kinderen blijven slapen in de kerk en bereiden ’s morgens het paasontbijt voor.