Hongerdoeken kijken in Utrecht

Wie wil er mee naar een tentoonstelling over hongerdoeken in de Domkerk .

In de vastentijd hingen in de katholieke kerken doeken over het altaar. De doeken toonden afbeeldingen van bijbelse verhalen. Vanwege de vastentijd en het hongergevoel kwam de benaming ‘hongerdoek’ in zwang.

Een Duitse missie-organisatie  Misereor gaf daar eind jaren ‘70 nieuw leven aan door een verbinding te leggen tussen de traditie van het vasten en de hedendaagse wereldwijde problemen als honger en armoede. Om de 2 jaar wordt een kunstenaar uit Afrika, Latijns-Amerika en Azië uitgenodigd om een schilderij te maken.

Deze doeken zijn nu te zien in de Domkerk in Utrecht en hangen daar  t/m Goede vrijdag 19 april.Zij vormen een connectie tussen de spirituele rijkdom van het land, de inspiratie uit de bijbel en de vaak wereldwijde  problemen. Zij dragen bij aan een dialoog.

Wij willen naar de tentoonstelling gaan met wie mee wil. Meld je aan bij Caroline der Nederlanden 0612666079 csdernederlanden@gmail.com en geef aan welke datum je het beste past.

Datum:  ma 1 april