Zaterdag 25 november werd het beleidsplan besproken. De gekozen speerpunten werden door de deelnemers onderschreven. Zij vroegen zich ook vooral af hoe het verder gaat in de Hofkerk wanneer de koster met pensioen gaat.
De kerkrentmeesters van de Protestantse Gemeente Delft staan voor om geen koster in vaste dienst aan te nemen, maar om zoveel mogelijk te werken met vrijwilligers. In de Bethlehemkerk wordt dit al al zo gedaan. Hulp wordt daarbij geboden door het Bureau van de Oude en Nieuwe kerk die het verhuurgedeelte voor haar rekening wil nemen.
De ene kerk is echter de andere niet. In de Hofkerk is ook veel verhuur aan derden. En is veel te doen. En als wijkkerkenraad hebben we gezegd dat we niet willen dat al onze vrijwilligers daarvoor ingezet worden. Dat kunnen we ook eenvoudigweg niet.
Tijdens de bespreking van het beleidsplan hebben we ook verschillenden taken van het kosterschap onderscheiden. te denken valt aan het beheer van de sleutel, het kosteren bij diensten, de schoonmaak, een aanspreekpunt zijn voor huur en ook het klein onderhoud.
Al deze vragen nemen we mee, naast de wens de Hofkerk in te blijven zetten voor buurtgebruik van verenigingen en organisaties, zoals dat nu al gebeurd.
Donderdag 14 december bespreken we , als wijkkerkenraad deze wensen en vragen met vertegenwoordigers van kerkrentmeester van de PGD en het bureau Oude en nieuwe kerk.