Kerk- en kerstdiensten 18, 24 en 25 december

Zondag is er een kerkdienst in de Hofkerk.
LITURGIE VAN DEZE DIENST
KERKOMROEP HOFKERK Audio
YOUTUBE HOFKERK LIVE STREAM beeld en audio
MATERIAAL VOOR DE KINDEREN

Storing of slecht geluid bij livestream

Storing of  klachten over de LIVE-stream van de kerkdienst uit de Hofkerk? Stuur direct een reactie in chat van youtube, of naar mail hofkerkdelft@gmail.com

Advent: Levenslicht

In de adventstijd gaan we vol verwachting op weg naar kerst. We kijken uit naar de komst van de Heer. Dat doen we met verhalen over bijzondere vrouwen uit het Oude Testament,
die door de evangelist Matteüs genoemd worden als ‘voormoeders’ van Jezus. Door de verhalen van Tamar, Rachab, Ruth en Batseba te vertellen, krijgen we ook iets te zien en te horen van wie Jezus zal zijn. Elk van de vrouwen zetten we op een verhoging.

Zondag zo 18 december 4e advent

Wie ben jij?

Zondag 18 december, 4e advent
Lezing Genesis 38, Matteüs 1: 1-3
Voorganger: ds. C. der Nederlanden

De eerste ‘voormoeder’ van Jezus die Matteüs noemt is Tamar. Zij trouwt met de oudste zoon van Juda (de oudste zoon van Jakob). Deze sterft zonder dat zij een kind hebben gekregen. Volgens gebruik trouwt zij met zijn broer, maar ook hij schenkt haar geen kind. Juda weigert vervolgens om zijn jongste zoon met Tamar te laten trouwen. Daarmee wordt haar groot onrecht aangedaan. Want zo onthoudt hij haar van de mogelijkheid om kinderen te krijgen. Maar zij neemt het recht in haar eigen hand. Zij verkleedt zich als prostituee en is zo onherkenbaar voor Juda, die op haar avances ingaat. Later blijkt zij zwanger van een tweeling. Geconfronteerd met haar zwangerschap bekent en erkent Juda dat hij Tamar tekort heeft gedaan. En zo worden Peres en Zerach geboren. En Peres, hij is een voorvader van Jezus. Gelukkig maar, dat Tamar opkwam voor haar recht.

• Zondag 18december is er T Kindernevendienst  en uitvoering Kerstmusical  ‘Een beeld van stand ‘in de Vierhovenkerk

Kerstnacht zaterdag 24 december

Kerstnacht – een verlangen naar licht

Kerstnachtdienst, 21.30 in de Hofkerk, gezamenlijke viering, voorganger ds. Barry Kriekaard

In deze nacht vieren we dat Jezus wordt geboren. Als licht in de duisternis. Maar ook nadat in dit kind God onder de mensen komt en in hun midden heeft gewoond, zijn er nog zoveel plekken op deze wereld waar het donker is, en waar mensen verlangen naar een lichtpuntje dat hun duister doorbreekt. Vanaf deze dagen bewegen we ons weer steeds meer naar het licht. Laat dat ook in deze wereld en in ons leven: onze woorden en daden, zichtbaar worden. Dat ook wij een lichtje kunnen zijn voor elkaar.

Kerst met Kerstmusical  ‘Een beeld van stand’

zondag 25 december om 10.00 uur in de Hofkerk.

In de kerstviering voeren de kinderen van wijkgemeente Hof van Delft en Vierhoven de kerstmusical ‘Een beeld van stand op’.

Het kleine stadje Magerdam heeft veel te bieden: een winkel, een kerk, een brievenbus. Maar wat ze in Magerdam niet hebben is een standbeeld. Daar moet verandering in komen, vindt de burgemeester. Standbeelden klagen niet, ze krijgen geen ruzie met elkaar en zo zijn er nog wel wat voordelen te bedenken. Er moet dus snel een standbeeld komen in Magerdam. De vraag is alleen: van wie?

Let op: ook in de kerk draaien we verwarming een graadje lager. Dus doe een warme trui aan.