Kerkdienst 11 en 18 september

Zondag is er een kerkdienst in de Hofkerk.
LITURGIE VAN DEZE DIENST
KERKOMROEP HOFKERK Audio
YOUTUBE HOFKERK LIVE STREAM beeld en audio
MATERIAAL VOOR DE KINDEREN

Storing of slecht geluid bij livestream

Over het algemeen horen we hele positieve geluiden over de LIVE-stream van de kerkdienst uit de Hofkerk. Daar zijn we blij mee. Soms horen we, dat het geluid te zacht staat. Dit is jammer want het geluid is heel belangrijk.

Vaak kunnen we dit ter plekke oplossen. Stuur direct een reactie in chat van youtube, of naar mail hofkerkdelft@gmail.com

Samen Groen Doen

Zondag zo 11 sept
Voorganger: ds. Fred van Helden

Op de startzondag maken we een start van het seizoen. Tal van dingen komen aan bod. De kindernedevendienst van HI4 maken samen een start. Er is overstap van een aantal kinderen van de kindernevendienst naar de Tienerdienst.

En we introduceren het Jaarthema Samen Groen Doen

Avondmaal op 18 september

I.v.m. de startzondag op 11 september vieren wij het avondmaal op 18 september. U kunt dan ook producten voor de voedselbank meenemen.

Wat is onrecht?

Zondag zo 18 sept
Amos 8: 4-7; Lucas 16: 1-9
Voorganger: ds. Caroline der Nederlanden

Thuis, op school, in het verkeer, in onze samenleving, en wereldwijd zijn er regels. Regels die zorgen dat alles goed en ordelijk en rechtvaardig verloopt. Nou ja, dat is de bedoeling. Soms worden regels een beetje verbogen, en soms een beetje veel. Meestal is het eigenbelang en hebzucht van mensen de reden daarvan. Dat anderen daar het slachtoffer van zijn is van ondergeschikt belang. Maar soms worden de regels verbogen om goed te doen, zodat een ander er beter van wordt. In de lezing van vandaag komen we voorbeelden van beiden tegen. De profeet Amos waarschuwt mensen die zich alleen laten leiden door hun eigen, economische, belangen en daardoor anderen tekort doen. In de gelijkenis van de onrechtvaardige rentmeester bevoordeelt deze anderen. In de hoop er zelf beter van te worden, dat wel. Dat lukt hem ook. Hoe vast houden wij aan regels? Of zijn wij creatief genoeg om regels los te laten als anderen en wijzelf daar beter van worden? En is dat dan onrecht?

Wij vieren in deze viering het Avondmaal met elkaar.