Kerkdienst 13 en 20 maart 2022

Zondag is er een kerkdienst in de Hofkerk.

U kunt weer bij de viering aanwezig zijn.  En gelukkig zien we steeds meer mensen terugkomen.

LITURGIE VAN DEZE DIENST

KERKOMROEP HOFKERK  Audio

YOUTUBE HOFKERK LIVE STREAM beeld en audio

MATERIAAL VOOR DE KINDEREN

Op de groei

Zondag 13 maart
Bijbellezing: Johannes 12:20-36
Voorganger: ds. D. Verboom

Dit is de 2e zondag in de 40-dagentijd. Een paar Grieken die in Jeruzalem Pesach vieren, willen Jezus graag zien. Jezus vertelt over een graankorrel. Als die in de grond valt, lijkt die verloren te gaan. Maar in het verborgene voltrekt zich een wonder; de graankorrel breekt door de vlies heen, die haar omgeeft, en begint te groeien. Wat dood leek, draagt nieuw leven voort, want uit de graankorrel groeit een nieuwe halm die vele graankorrels draagt. . Zo zal het ook met Jezus gaan. Hij zal sterven om vrucht te dragen en nieuw leven te geven. Voor mensen die geen uitweg meer zien, wil dit beeld bemoedigen. Hoe donker, hoe uitzichtloos de situatie ook is, houd moed: er is leven sterker dan de dood.

Avondmaal en collecte in blik

Deze zondag is een dienst van Woord en gebaar en er is Heilig Avondmaal.

U kunt op deze zondag u ook weer levensmiddelen meenemen voor de voedselbank.

Bent u niet in de kerk aanwezig en wilt u de voedselbank steunen? Dat kan door een gift over te maken op: NL 62 INGB 0004 2769 92 t.n.v. Stichting Voedselbank Delft.

De helper van God

Zondag 20 maart
Bijbellezing: Jesaja 53:1-11a, 1 Korintiërs 1:18-2:5, Johannes 12:37-50
Voorganger: ds. Fred van Helden

Dit is de 3e zondag in de 40-dagentijd.  Johannes vertelt in zijn evangelie over Jezus. Over de ontmoetingen die hij heeft gehad, over de wonderen, genezingen, over de opwekking Lazarus. Over de uitspraken over zichzelf ‘Ik-ben’ En toch geloven de mensen hem niet.

Als hij goed wil uitleggen wie Jezus is, kan hij woorden gebruiken die de profeet Jesaja heeft opgeschreven over de helper van God. Die helper is kwetsbaar en wordt door de mensen uitgelachen. Toch is hij degene die de mensen helpt. Deze lijdende knecht.