Kerkdienst 16 januari 2022

Zondag is er een kerkdienst in de Hofkerk.

Lees >> Alle diensten zijn online

Kijk hier voor regels in de Hofkerk

LITURGIE VAN DEZE DIENST

KERKOMROEP HOFKERK  Audio beluisteren

YOUTUBE HOFKERK LIVE STREAM beeld en audio

MATERIAAL VOOR DE KINDEREN

Waar is dat feestje?

Zondag 16 januari
Bijbellezing: Johannes 2:1-12
Voorganger: ds. Fred van Helden

Jongeren missen in de lock-down de feestjes. Nu kan je dit gemis gemakkelijk afdoen met de opmerking, dat ze maar thuis een filmpje moeten pakken, elkaar moeten bellen, of een hobby moeten zoeken, maar dat is niet eerlijk. Eigenlijk missen zij gewoon het contact met vrienden (verbondenheid) en zoeken ze naar plezier, naar iets dat het leven waard maakt.(hoop)

En die verbondenheid en hoop missen we allemaal in lock-down. Na de zoveelste (verlenging van de) beperkingen wordt je mat en verliest het leven zijn glans en de irritaties zorgen dat we meer op elkaar afgeven dan elkaar helpen.

Het leven dat een feest zou moeten zijn is lijkt over. Het is alsof de stekker eruit getrokken is, of dat de wijn is opgeraakt op een bruiloftsfeest .

Wat heeft het dan voor zin om verhaal te vertellen van de bruiloft te Kana?

Jezus doet een eerste teken. En het verwijst naar waar Hij voor staat. Jezus kent de nood van ons mensen allang.  Hij heeft het door. Hij komt te hulp. Hij geeft vreugde terug aan mensen die het (dreigen te) verliezen. En hij vraagt aan mensen om hen daarbij te helpen. Om te geloven dat met vertrouwen en dingen die voorhanden zijn de feestvreugde en verbondenheid terug te brengen. Van water wijn maken.

Denk er eens over na: Verandert er wat voor je als weet dat Jezus erbij is? Kijk je dan anders aan tegen de Lock-down? Zou je meehelpen en naar Jezus luisteren? Wat is voor jou het water? Wat zijn voor jou de gewone dingen, die ‘ineens’ de vreugde brengen?