Kerkdienst, 19 september

Zondag is er een viering in de Hofkerk.

U kunt bij deze viering aanwezig zijn. Registratie kan bij binnenkomst.

Kijk hier voor regels in de Hofkerk

GA NAAR DE LITURGIE VAN DEZE DIENST

GA NAAR KERKOMROEP VAN DEZE DIENST  Audio beluisteren via de Kerkomroep (Delft Hofkerk)

GA NAAR YOUTUBE LIVE STREAM VAN DEZE DIENST beeld en audio

GA NAAR MATERIAAL VOOR DE KINDEREN

3 sleutels tot het koninkrijk

Zondag 19 september
Bijbellezing: Handelingen 3: 1-11
Voorganger: ds. F. van Helden

Er zijn 3 sleutels, die toegang geven tot het koninkrijk van God: Woorden (de boodschap van het evangelie vertellen), Werken (daden van liefde en barmhartigheid doen) en Wonderen (biddend en verwachtingsvol uitkijken naar een bovennatuurlijk ingreep vanuit de hemel) Deze 3 W’s komen in het verhaal van handelingen terug.
Petrus zegt tegen een verlamde man die vraagt om een gift, dat hij geen goud en zilver heeft. De apostelen ging zonder geld op reis en de eerste christenen deelden alles. Maar hij staat niet met lege handen, zoals je zou denken. Hij heeft de naam van Jezus. Die naam niet zomaar een naam uit het verleden en zeker niet doods, die naam is springlevend. Niet alleen voor die verlamde man, maar voor iedereen nu die vertrouwt dat God de wereld kan helen.

Het verhaal brengt een lied van Van Morisson in gedachte: Whenever god shines his light on me
Open up my eyes, so I can see. Heals the sick and heals the lame, Says you can do it too in Jesus’ name.