Kerkdienst alleen via kerkomroep! Maatregelen ivm corona-virus

Maatregelen overheid en RIVM

Op donderdag 12 maart 2020 heeft de Overheid in samenspraak met de RIVM aanvullende maatregelen getroffen om de uitbraak van het Coronavirus te beperken. Een van deze maatregelen betreft bijeenkomsten met meer dan 100 personen geen doorgang te laten vinden. We volgen het advies van de PKN en de Algemene Kerkenraad in Delft om de ‘reguliere’ kerkdiensten niet door te laten gaan.

Dit betekent dat er in de Hofkerk geen kerkdiensten worden georganiseerd op 15, 22 en 29 maart.

De Tienerkerkdienst van a.s. zondag vervalt en zal op een later tijdstip dit jaar gehouden worden.

Gebedsdiensten via kerkomroep

Op zondagochtend 15 maart om 10.00u zal in de Hofkerk een korte gebedsdienst ‘zonder publiek’ gehouden worden, die via  www.kerkopmroep.nl (ook op een later tijdstip) te volgen is.

Aangepaste agenda

Uit voorzorg zijn een aantal activiteiten in de komende tijd afgelast.

Afgelast zijn

• Johanniter maaltijd 13 maart
  • Koffieochtenden op dinsdagochtend
  • 55+ club op donderdagmiddag
  • Bloemschikken op donderdag 19 maart
  • Warme maaltijd woensdag 25 maart
  • Kaartgroep donderdag 26 maart
  • Paasmissie  in de Lindenhof op 4 april

Raadpleeg voor actuele informatie de Agenda

Denk om elkaar en bel!

Vanwege het corona-virus vragen we iedereen om voorzichtig en terughoudend te zijn met het bezoeken van kwetsbare en oudere gemeenteleden. Zij hebben onze aandacht echter nu juist wél nodig.
Omdat veel mensen juist in deze tijd minder bezoek krijgen kun je misschien telefonisch contact leggen.

Bidden om vertrouwen

We realiseren ons dat dit een lastige en onzekere tijd is, vooral voor ouderen en voor hen die een kwetsbare gezondheid hebben. Laten we voor elkaar bidden en ons vertrouwen stellen op God: “Vrees niet, want Ik ben met u; zie niet angstig rond, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met mijn heilrijke rechterhand”” (Jes 41 : 10).

Kerkdienst op NPO2

Op zondag 15 maart wordt op NPO2 om 9.20 uur een korte meditatie door ds. René de Reuver vanuit de kapel van de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk uitgezonden. Dit ter vervanging van de kerkdiensten die zondag niet door gaan. Deze uitzending wordt verzorgd door de EO.

Kent u gemeenteleden of geïnteresseerden die de digitale nieuwsbrief niet ontvangen, wilt hen dan over deze maatregelen informeren.