Kerkdienst Hofkerk, 13 december

Zondag  13 december is er  een viering in de Hofkerk.
Wil u daarbij aanwezig zijn? Meld u dan aan: aanmelden@hofkerk-delft.nl 06 30488725 (vrijdag tussen 14.00-16.00u)

GA NAAR DE LITURGIE VAN DEZE DIENST Voor de liturgie van deze dienst

GA NAAR KERKOMROEP VAN DEZE DIENST om de dienst  te beluisteren via de Kerkomroep (Delft Hofkerk)

GA NAAR YOUTUBE LIVE STREAM VAN DEZE DIENST voor beeldopname.

GA NAAR MATERIAAL VOOR DE KINDEREN

Ben je er klaar voor?

3e advent
Zondag 13 december
Bijbellezing: Jesaja 65:17-25, Johannes 3: 22-30
Voorganger: ds. Caroline der Nederlanden

Jesaja schetst een hoopgevend toekomstbeeld. Waar nu nog onrecht is en verdriet, zal recht en vreugde zijn. Wat bijzonder is aan dit toekomstbeeld is, dat deze situatie van recht en vreugde niet voorbij zal gaan. Je durft het nauwelijks te geloven. Het is ook nauwelijks te vatten. Vooral niet in deze tijd, waarin het coronavirus zo moeilijk te beteugelen blijkt, en zoveel slachtoffers eist. Toch is het dit het toekomstbeeld van waaruit wij mogen leven: dit beeld dat met de komst van God in deze wereld in Jezus, al oplicht. Durven wij het te geloven? Durven wij te leven vanuit de vreugde die ons ten deel zal vallen, temidden van al het onrecht en verdriet waar wij nu mee leven? Leeft die vreugde nu al in ons?