Kerkdienst Hofkerk, 28 februari 2e zo. 40dagentijd

Komende zondag is er een viering in de Hofkerk.

GA NAAR DE LITURGIE VAN DEZE DIENST

GA NAAR KERKOMROEP VAN DEZE DIENST  Audio beluisteren via de Kerkomroep (Delft Hofkerk)

GA NAAR YOUTUBE LIVE STREAM VAN DEZE DIENST beeld en audio

GA NAAR MATERIAAL VOOR DE KINDEREN

Koffie drinken na de dienst DIGITAAL

Dorstigen te drinken geven

Zondag 28 februari
Bijbellezing: Mattheüs 25:35; Exodus 17: 1-7; Johannes 7: 37-39
Voorganger: Ds. Caroline der Nederlanden

Water. Het is van levensbelang. Een mens kan niet lang zonder. Dat ervaart ook het volk Israël in de woestijn. Ze trekken door de woestijn, en dan overvalt de dorst hen. Ze beklagen zich bij hun leider Mozes, en vragen zich af: waar is God die beloofde met ons mee te trekken? Dat is de vraag die onder hun verlangen naar water ligt. God antwoordt door hen water te geven. Hij is mét zijn volk.
Ook bij Jezus heeft het water een diepere lading. Als hij zegt: laten wie dorst heeft, bij mij komen en drinken, dan gebruikt hij water als een beeldspraak (metafoor) voor een spiritueel verlangen. Kort daarna wordt gesproken over de Geest die zal komen, als Jezus niet meer op deze aarde is. De Geest die mensen inspireert en energie geeft. In de viering van vandaag gaan we na: waar dorsten, verlangen mensen in deze tijd naar? Hoe kan onze dorst gelest worden?