Kerkdienst Hofkerk, 29 november

Zondag  29 november is er  een viering in de Hofkerk.
Wil u daarbij aanwezig zijn? Meld u dan aan: aanmelden@hofkerk-delft.nl 06 30488725 (vrijdag tussen 14.00-16.00u)

GA NAAR DE LITURGIE VAN DEZE DIENST Voor de liturgie van deze dienst

GA NAAR KERKOMROEP VAN DEZE DIENST om de dienst  te beluisteren via de Kerkomroep (Delft Hofkerk)

GA NAAR YOUTUBE LIVE STREAM VAN DEZE DIENST voor beeldopname.

GA NAAR MATERIAAL VOOR DE KINDEREN

Zie je al wat komen?

1 advent
Zondag 29 november
Bijbellezing: Marcus 13:24-37
Voorganger: ds. Fred van Helden
Als ze uit raam hangt kan ze ver kijken. De hele lange weg voor haar. Elke dag tuurt ze zo in de verte of ze al beweging ziet, dat hij terugkomt. Hij is weggegaan, maar heeft beloofd dat hij terug zou komen. Elke dag bereidt ze een feestmaal, zet ze bloemen op de tafel en brand ze een kaarsje. Ze wacht niet alleen, ze verwacht zijn terugkeer.

Het woord advent komt van het latijnse woord voor ‘komen.’ In advent gaat het dus over wat op komst is. De komst van God in onze wereld. Dat is iets om naar uit te zien. En vol verwachting elke dag mee bezig te zijn.

We leven in wereld waarin veel behoeften, die we hebben snel ingewilligd kunnen worden. We hebben bijna alles al. Verwachten is niet alleen het uitkijken naar de knusheid en gezelligheid. In advent gaat het over de diepere lagen van ons bestaan. Waar we uitkijken dat we weer zonder zorgen elkaar kunnen ontmoeten. Uitkijken naar redding van ons klimaat. Uitkijken dat de rijkdom eerlijk verdeeld wordt. Uitkijken naar vrede

Op de eerste zondag van Advent lezen we over een wereld waarin alles schudt en in elkaar lijkt te vallen. Toch is er licht om naar uit te kijken. De Mensenzoon komt in onze wereld. En als je goed kijkt zie je het al gebeuren in allerlei kleine mooie dingen. Net als de kleine blaadjes van een boom in de vroege lente die voorbode zijn van de grote zomer.