Kerkdienst Hofkerk, 7 februari

Komende zondag is er een viering in de Hofkerk.
De kerkdiensten zijn i.v.m. corona online. U kunt zich NIET aanmelden.  Lees Kerkdiensten gaan online

I.v.m. de nieuwe richtlijnen van de PKN rond zingen, zal er in de komende weken ook geen voorzang zijn.
Lees meer >> Dringend advies PKN: gedurende (verlengde) lockdown niet zingen tijdens kerkdienst

GA NAAR DE LITURGIE VAN DEZE DIENST Voor de liturgie van deze dienst

GA NAAR KERKOMROEP VAN DEZE DIENST om de dienst  te beluisteren via de Kerkomroep (Delft Hofkerk)

GA NAAR YOUTUBE LIVE STREAM VAN DEZE DIENST beeld en audio

GA NAAR MATERIAAL VOOR DE KINDEREN

Koffie drinken na de dienst DIGITAAL

Christus gaat voor alles uit

Zondag 7 februari

Voorganger: Ds.Marco Visser

Het loflied blijft klinken ook op 7 februari! In de kerken gaan de musici door met hun spel. Melodieën van psalmen en gezangen klinken en in ons hart zingen we mee. Van bekende liederen zoals ‘Wat de toekomst brenge moge’, ‘God heeft het eerste woord’ of ‘Licht dat ons aanstoot’ hoor je in je hoofd meteen de melodie. Je zingt en kent ze van buiten of anders gezegd “by heart. “ Op deze wijze zingen we in deze crisistijd.

Lied 161 is een canticum (lied rechtstreeks uit de bijbel, buiten de psalmen) naar Kolossenzen 1. Dit lied van Sytze de Vries op een melodie van Christiaan Winter kunt u hieronder beluisteren

Uitvoerenden: Sweelinckcantorij o.l.v. Christiaan Winter; Eric Jan Joosse, orgel (uitvoering begint niet met refrein) (bron: KRO-NCRV)

Dit lied verdient het om door een cantorij gezongen te worden. Maar het laat onverlet dat we dit prachtige lied uit de Kolossenzenbrief lezen in hoofdstuk 1: 15-20. We blijven ‘zingen’ met ons hart, covid of niet. Liederen die gaan over dood en leven. En hebben we het over de ‘dood’ dan is dat binnen de kerk ‘leven zonder God’. Gaat het over het ‘leven’ dan is dat het leven in en met Jezus, ‘hoofd van het lichaam, de kerk’. Daar bepalen we ons bij, gisteren, nu en in de toekomst.