Kerkdienst, startzondag 5 september

Zondag is er een viering in de Hofkerk.

U kunt bij deze viering aanwezig zijn. Registratie kan bij binnenkomst.

Kijk hier voor regels in de Hofkerk

GA NAAR DE LITURGIE VAN DEZE DIENST

GA NAAR KERKOMROEP VAN DEZE DIENST  Audio beluisteren via de Kerkomroep (Delft Hofkerk)

GA NAAR YOUTUBE LIVE STREAM VAN DEZE DIENST beeld en audio

GA NAAR MATERIAAL VOOR DE KINDEREN

In het oog, in het hart

Zondag 5 september
Bijbellezing:
Voorganger: ds. F. van Helden

In de Startviering gaan we in op het thema ‘In het oog in het hart.’
Wat heeft de afgelopen anderhalf jaar met ons gedaan? Wat betekende het om elkaar zolang niet te zien of te ontmoeten? Soms bekroop ons het gevoel dat we op een eiland stonden. En dat zorgde voor een matheid en een gelatenheid. Het spreekwoord zegt dat als je elkaar niet meer ziet de band verwatert; ‘uit het oog, uit het hart.’ Wij willen dit spreekwoord juist omdraaien en focussen op hoe wij contacten, die minder zijn geworden, kunnen verstevigen.
In de startdienst doen we dit met een bloemlezing uit de bijbel met verhalen hoe God oog heeft voor het kwetsbare, ons nabij is als we in een storm zitten, als een herder blijft zoeken naar wie verstrikt is geraakt, ziekte en verbindingen heelt, en vooruit kijkt naar een herstel van de wereld, waar ieder mens in vrede met elkaar leeft en een maaltijd houdt.
Jozef en zijn broers komen ook langs, want hun geschiedenis laat zien dat door de crisis, die zij doormaken (de eenzaamheid van Jozef, en de schuld en de hongersnood van zijn broers), Gods droom niet eindigt. Er is een weg naar weer herstel van hun band.