Kerst, gezongen en gezegd

Op zondag 16 december om 19.00 uur in de Oude Kerk, brengt vocaal ensemble Gaudio  een programma naar de Engelse traditie van het Festival of Lessons and Carols. Zij doet dit onder de titel ‘Kerst, gezongen en gezegd’.

Koorzang en samenzang van kerstliederen vormen een sfeervol geheel, afgewisseld met orgelspel, bijbelfragmenten en gedichten. Dit jaar staan naast een aantal bekende advents- en kerstliederen onder andere ook het imposante Magnificat van Tertius Noble, het romantische O Holy Night en een verrassende versie van We Three Kings op het programma.

Gaudio hoopt ook dit jaar weer veel toehoorders een mooi uur van voorbereiding op Kerstmis te bieden. Na afloop van het programma is er de gelegenheid om elkaar te ontmoeten bij een glaasje glühwein of een kop koffie of thee.

De naam Gaudio (uit het Latijn) betekent “voor de vreugde” en dat past prima bij dit gezelschap, waarin beroepsmusici en amateurs samenwerken. Gaudio telt 25 leden.

Dirigent is Wouter Blacquière en als organisten werken mee Niek van der Meij, Ben Roest en Aad Zoutendijk.

In Delft is de uitvoering op zondag 16 december om 19.00 uur in de Oude Kerk, Heilige Geestkerkhof 25 in Delft (vesper)

De andere uitvoeringen zijn op zondag 9 december, 20.00 uur in de Grote Kerk van Vlaardingen,  Markt 63, op zaterdag 15 december om 16.00 uur in de Paradijskerk, Nieuwe Binnenweg 25 in Rotterdam, op  en op zaterdag 22 december om 16.00 uur in de Dorpskerk, Dorpsdijk 65  Rhoon. De toegang is gratis. Wel is er een deurcollecte na afloop.

Meer informatie vind u op www.gaudio.nl