Lessons and Carols in Nieuwe kerk 15|12

Kerst, gezongen en gezegd

Op zondag 15 december om 19.00 uur , brengt vocaal ensemble Gaudio  een programma naar de Engelse traditie van het Festival of Lessons and Carols. Zij doet dit onder de titel ‘Kerst, gezongen en gezegd’. De plaats is dit jaar de mooi verlichte Nieuwe Kerk

Koorzang en samenzang van kerstliederen vormen een sfeervol geheel, afgewisseld met orgelspel, bijbelfragmenten en gedichten. Dit jaar staan naast een aantal bekende advents- en kerstliederen onder andere ook het  Magnificat in D van George Dyson, het Ehre sei Gott van Bach en My Lord has Come van Will Todd op het programma.

Gaudio hoopt ook dit jaar weer veel toehoorders een mooi uur van voorbereiding op Kerstmis te bieden. Na afloop van het programma is er de gelegenheid om elkaar te ontmoeten bij een glaasje glühwein of een kop koffie of thee.

De naam Gaudio (uit het Latijn) betekent “voor de vreugde” en dat past prima bij dit gezelschap, waarin beroepsmusici en amateurs samenwerken. Gaudio telt 25 leden. Dirigent is Wouter Blacquière.

In Delft is de uitvoering op zondag 15 december om 19.00 uur in de Nieuwe Kerk in Delft (vesper) De toegang is gratis. Wel is er een deurcollecte na afloop.

De andere uitvoeringen zijn

Zondag 15 december 19.00 u: Delft (vesper), Nieuwe Kerk, Markt 80
Zaterdag 21 december 16.00 u: Rhoon, Dorpskerk, Dorpsdijk 65
Zondag 22 december 20.00 u: Vlaardingen, Grote Kerk, Markt 63