Lichtjes voor Delft, 5 november 2017

Gedenken van wie je hebt verloren ‘Als ik jouw naam weer hoor..’

Welkom op 5 november bij Lichtjes voor Delft en de zoekdienst

Op zondag 5 november organiseert de Protestantse Gemeente Delft voor de derde keer de bijeenkomst ‘Lichtjes voor Delft’, die in het teken staat van het gedenken van wie overleden is.

In de afgelopen jaren hebben we als organisatie ervaren dat er grote belangstelling voor dit initiatief is. Het blijkt in een behoefte te voorzien van veel Delftse inwoners. Als er een geliefde uit nabije kring is weggevallen laat dit een leegte achter. Die geliefde mag niet worden vergeten.

We willen alle Delftenaren de gelegenheid geven om dierbare overledenen te gedenken door een kaarsje aan te steken en de naam of een gedachte op een groot schildersdoek te schrijven.

Iedereen is welkom om 14.00 uur op de Markt, bij de Nieuwe Kerk.

Aansluitend om 14.30 uur is er in de Nieuwe Kerk een korte zoekdienst rond het thema ‘Als ik jouw naam weer hoor..’, met muziek, gedichten, een tekst uit de Bijbel, een korte overdenking en ruimte voor stilte en gebed.

Voor en na deze zoekdienst gelegenheid om een kopje koffie of thee te drinken en elkaar te ontmoeten.